Hoe behoudt je als BMW de "vreugde van het rijden" in een e-auto zonder de essentiële ingredienten van de motor en de aandrijving? Een dilemma waar ook andere merken mee te maken zullen krijgen in het licht van de snel groeiende elektromobiliteit. Met de vierdeurs Gran Coupé i4 heeft het bedrijf uit München het even eenvoudig als overtuigend opgelost - alles blijft zoals het is: sportief, elegant design, op de bestuurder gerichte cockpit (display), de geselecteerde materialen en hoogwaardige afwerking, plus een inspirerende aandrijving met super handling - het bijpassende geluid wordt verzorgd door een soundtrack van filmmuzikant Hans Zimmer.

Met de i4 heeft BMW elektrische mobiliteit in het hart van het merk geïmplanteerd. Terwijl de i3 nog een experimenteel bijproduct was waar de traditionele BMW klanten nooit echt warm voor liepen, is de coupé sedan naar alle maatstaven een BWW. Het enige verschil is dat onder het chique omhulsel een bijna geruisloze elektrische auto schuilgaat. En hij doet de turbo-lijnmotoren al na een paar kilometer vergeten. In eerste instantie zullen in november twee varianten te koop zijn. De aandrijving in de BMW i4 eDrive40 levert 250 kW (340 pk) en zou met zijn 83,9 kWh (80,7 kWh netto) accu idealiter tot 590 kilometer moeten kunnen afleggen met een WLTP-verbruik van 16,1-19,1 kWh.

Voor nog meer rijplezier brengt BMW het eerste volledig elektrische M-model i4 M50 met 400 kW (544 pk)  op de markt.

(motor-traffic.de)

Bel ons

We zijn bereikbaar op:
Ma t/m vrij: 8:00u tot 17:30u

0541 571 710

E-mail ons

Vragen? Mail onze sales afdeling.

Veelgestelde vragen

Zoek je snel een antwoord op jouw vraag?

Vind jouw antwoord tussen de 'Veelgestelde vragen'

Bezoek ons

Je bent van harte welkom!

Kom langs op:
Goudstraat 70
Hengelo
Routeplanner