Sinds 2017 siert de ŠKODA KAROQ het SUV-gamma van het Tsjechische dochtermerk van VW. Met een carrosserielengte van net geen 4,40 meter zit hij tussen de grote Kodiaq en de kleinere Kamiq in, en is hij na de Octavia een van de bestsellers in het modellengamma. Na vier jaar productie krijgt het succesvolle model nu een facelift, die naast een visuele opknapbeurt ook een uitbreiding van de technologie aan boord inhoudt.

De facelift is duidelijk zichtbaar aan de voorkant. Het klassieke vier-ogen gezicht wordt nog meer geaccentueerd door smallere koplampen en de contrasterende mistlampen eronder. Matrix Ledverlichting is beschikbaar op het topmodel, en de grille met zijn zes hoeken is ook platter en breder geworden. De bredere ribben, samen met de massieve luchtinlaat onderaan, versterken de solide uitstraling. Aan de achterzijde zijn de slankere achterlichten nu uitgerust met dynamische richtingaanwijzers, en ook een welkomstfunctie met een eveneens verschuifbaar lichtpatroon behoort tot de nieuwe kenmerken.

Hoewel ŠKODA geen harde plaatwerkonderdelen heeft gewijzigd, is de luchtweerstandscoëfficiënt met maar liefst negen procent verlaagd tot 0,30. Dit is bereikt met behulp van luchtgordijnen. Dit werd bereikt met behulp van luchtgordijnen op de voorschort, een aerodynamisch geoptimaliseerde tankbekleding aan de onderzijde en een verlengde dak spoiler. Ook de gladde lichtmetalen velgen leveren een belangrijke bijdrage; ze zijn gemonteerd in 17, 18 en 19 inch afmetingen, afhankelijk van het uitrustingsniveau.

Wie binnen gaat zitten, hoeft niet meer op een koeienhuid te zitten. Met het optionele Eco-pakket schaft ŠKODA nu ook echt leder af in de KAROQ en vertrouwt het op kunstmatige bekleding gemaakt van veganistische, gerecycleerde materialen. In de toekomst zal ook voor de voorpassagier een elektrisch verstelbare stoel beschikbaar zijn en de uitgebreide sfeerverlichting zorgt voor nog meer comfort in de Tsjechische midi-SUV. De ambitieuze Sportline-uitvoering krijgt extra portierbekleding in carbonlook, sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen en een sportstuur met drie spaken. Daarachter hebben alle versies nu een digitaal combi-instrument van acht inch; de grotere versie van 10,25 inch is op verzoek verkrijgbaar.

Het motorengamma blijft ongewijzigd. Het basismodel is de één liter driecilinder met 110 pk (81 kW), gevolgd door de 1.5 TSI met 150 pk (110 kW). De topmotor is de 2.0 TSI met 190 pk (140 kW). In het compressieontstekingsgamma is er slechts één cilinderinhoudsversie, maar in twee vermogensniveaus met 150 pk en 190 pk. De twee krachtigste motoren worden telkens gecombineerd met vierwielaandrijving en een transmissie met dubbele koppeling met zeven versnellingen.

ŠKODA produceert de SUV in Tsjechië, Rusland en China, en sinds 2017 zijn er al meer dan een half miljoen modellen van verkocht. Hoewel er in de aanloop naar de facelift over werd gespeculeerd, is er in de huidige modelcyclus geen sprake van elektrificatie of hybridiseren van de KAROQ. Dit is alleen gepland voor de volgende modelgeneratie, die waarschijnlijk in 2025 zal verschijnen.

 (motor-traffic.de)

Bel ons

We zijn bereikbaar op:
Ma t/m vrij: 8:00u tot 17:30u

0541 571 710

E-mail ons

Vragen? Mail onze sales afdeling.

Veelgestelde vragen

Zoek je snel een antwoord op jouw vraag?

Vind jouw antwoord tussen de 'Veelgestelde vragen'

Bezoek ons

Je bent van harte welkom!

Kom langs op:
Goudstraat 70
Hengelo
Routeplanner